Biztonságos és környezetkímélő vezetés a jövő autógumijával

A német Auto motor und sport tesztjén a Nokian legújabb fejlesztésű gumiabroncsa nyerte el a jövő autógumijának járó kitüntetést, miután száraz és vizes útszakaszon egyaránt kiemelkedően jól vizsgázott, és még a fogyasztást is lecsökkentette. A Nokian már évek óta arra törekszik, hogy megalkossa a lehető legtakarékosabb és legzöldebb gumiabroncsot, a kutatások szerint ugyanis a gumik felelnek a fogyasztás legalább 20 százalékáért, ezáltal minél kisebb gördülési ellenállással van felvértezve egy abroncs, annál jobban csökkenthető a fogyasztás is. Az eddigi kis gördülési ellenállású abroncsok nagy hátránya eddig az volt, hogy vizes úton nagyon gyengén teljesítettek, azonban a Nokian V kivételt képez, hiszen nem csak a fogyasztást tudta csökkenteni, hanem a nagyon csekély gördülési ellenállás mellett kiváló menettulajdonságokat és fékezési képességeket biztosított az autó számára száraz és nedves útszakaszon egyaránt.

 

A Nokian V abroncsok a legfrissebb tesztek alapján száz kilométerenként akár fél literrel is csökkenthetik fogyasztásunkat a standard, hagyományos gumikhoz képest. Ez az abroncs normál élettartama során 170 liter benzint, és 300 eurót jelent egy 40 ezer kilométeres, átlagos használati időintervallum tekintetében. Ezen felül kitűnő osztályzatot kapott a tesztelőktől a vizes úton bizonyított menettulajdonságából kifolyólag is, ezáltal a „jó” minősítést érdemelte ki. Az ADAC összegzése alapján egyébiránt az új Nokian abroncs legnagyobb erőssége, hogy rendkívül kiegyensúlyozott, és minden útszakaszhoz, illetve útviszonyhoz ideális, miközben még a környezetet is kíméli. A teszteken egyébiránt valamennyi jelenleg kapható márkájú gumiabroncsot összevetettek, de a Nokian került ki győztesen a németeknél, illetve a finneknél is, lévén a Stifung Warentest is próbálnak vetette alá a jövő gumiabroncsát, az eredmény pedig azt bizonyítja, hogy az északiak is ajánlják takarékossága és biztonsága miatt. Szintén a környezetkímélő Nokian abroncs lett a győztes az Auto szaklap tesztjében is, akik kiemelkedően ajánlják a terméket leginkább ők is a kiváló gördülési ellenállásra, zöld mivoltára, illetve a vizes úton tanúsított kiváló tapadására, illetve féktulajdonságaira hivatkozva, de kiemelték még halk menettulajdonságát, illetve az autó közlekedésbiztonságának növekedését is vele kapcsolatban.

 

Az autósok egyébiránt leginkább a fogyasztáscsökkentés miatt vásárolják meg a kis gördülési ellenállással rendelkező gumikat, azonban a legtöbben eddig ezért tartották magukat távol ezektől, mert vizes úton nem mutattak kiemelkedő biztonságot. A Nokian V-szériája azonban bizonyította, hogy az újfajta megoldásoknak köszönhetően a közlekedésbiztonság és az alacsony fogyasztás ma már nem egymással ellentétes fogalmak, hanem egy lapon is említhetjük őket. Természetesen a piacon még ma is nagyon sok az olyan alacsony ellenállású gumi, ami bár a fogyasztás tekintetében valóban jól teljesít, de a féktávok fényében kiemelkedően rosszul, ezáltal főként vizes úton veszélyesen csúszkálnak, és nem képesek garantálni a menetbiztonságot. A tesztek egyébiránt pontos adatokkal is szolgáltak, ezáltal az új prototípusú Nokian gumiabroncs 64 százalékkal távolabbra gurul, mint bármelyik másik nyári gumiabroncs, ezáltal 130 métert képes megtenni ugyanazzal a lendülettel, míg a többi abroncs csak 80-at. Mindezt ugyanolyan jó menetbiztonság társaságában, alacsonyabb fogyasztással!


Összes hír